הבלוג יעסוק בעיקר בנושא אומנויות לחימה יפניות בדגש על האומנויות הבאות :



איאיידו ( IAIDO ) - אומנות שליפת החרב.



ג'ודו (JODO ) - אומנות ההתגוננות במקל נגד חרב וכלי נשק נוספים.



קנדו (KENDO ) - אומנות הסיוף היפני





אשתדל לכתוב במגבלות הזמן העומד לרשותי ומקווה שהקוראים ימצאו בו עניין.


קוראים במעוניינים להרשם לבלוג ניתן לעשות זאת למתה בסעיף : קוראים.


























































































יום רביעי, 11 במאי 2011

קנדו בבה"ד 8 - האומנם ?

כן זה קרה. חודש דצמבר 2009 ולהלן הכתבה :




קציני האימון הגופני של יחידות מובחרות רבות קיימו אימון לא שגרתי בבית–הספר לכושר קרבי. אמנות הלחימה היפנית "קנדו", שדורשת מיומנות בתפעול מקל במבוק, היא הנשק החדש של צה"ל

הנשק החדש של היחידות המיוחדות בצה"ל: סמוראים. הצבא היפני ומשטרת יפן כבר אימצו מזמן את ה"קנדו", אמנות לחימה מסורתית במקלות דמויי חרבות, שרשמה הצלחה בקרב מיליונים ברחבי העולם.

כעת, לפחות בפעם הראשונה, הגיעו גם לשורות צה"ל ה"שינאי", מקל הבמבוק דמוי חרב, וה"בוגו", מגן הגוף והראש המסורתי, והצליחו לעורר התלהבות לא קטנה.

לפני כשבועיים ארגן בית–הספר לכושר קרבי (בה"ד 8) אימון העשרה לקציני האימון הגופני של מספר יחידות מובחרות.

את השליטה באקדח תשעה מילימטר החליפו הקצינים ב"שינאי" ויצאו לדו–קרב בסגנון יפני. "הם היו מאוד אגרסיביים ותוקפניים", ציין מפקד המרכז לאימוני מפקדות חטיבתיות (מאמ"ח), אל"ם דודי קמחי, מתאמן ותיק בשיטה, שהיה שותף לאימון המיוחד. "אמרו לנו שהשתמשנו ב'שינאי' יותר כאלת בייסבול, במקום כמו חרב. וזה די קשה", הוסיף רמ"ד קרב מגע בבה"ד 8, סגן דותן דוד.

אז מה הקשר בין אמנות הלחימה של ארץ השמש העולה למציאות הצבאית הישראלית? "יציאה ממצב אפס לשיא מוכנות לקראת תקיפה זה מצב שדומה מאוד למה שקורה בלחימה, בחטיבות החי"ר וביחידות המיוחדות", משיב מפקד בה"ד 8, סא"ל יריב ניב.

תורת "ה'קנדו' מלמדת איפוק ושליטה, כשלתוקף יש יכולת לפצח, בצורה תאורטית כמובן, אפילו את הגולגולת של היריב. רציתי שהקצינים ייקחו מה'קנדו' את המעבר בין המצבים, בין האיפוק הנדרש לאגרסיביות מתפרצת".

"כל צעיר יפני חייב ללמוד את האמנות ולהיות סמוראי", סיכם אל"ם קמחי. "'קנדו' נועד בעיקר לפתח חוסן מנטלי. זה ספורט ללא גיל שדורש כושר גופני גבוה וחוסן. ה'קנדו' מתאים לצה"ל כמו שהוא מתאים לצבא ביפן. האימון לדוגמה היה מוצלח, ואני מקווה שיהיה לו גם המשך".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה